Meizu vrea să se separe în două companii

- Adrian Ungureanu
101

Chinezii de la Meizu încearcă să-și diversifice puțin strategia și să abordeze altfel piața împărțind compania în două și prin crearea unui nou brand, Blue Charm sau Meilan cum îi spun în chineză.

La prima vedere, pare că Meizu merge pe aceeași strategie pe care Huawei a abordat-o acum 4 ani, când a lansat brandul Honor, sub care  să vândă produse low-cost. Meizu încearcă să facă același lucru cu Meilan.

Potrivit informațiilor, compania principală, Meizu, va continua să vândă telefoanele din gama Pro, modele care în România au prețuri care ajung în jurul a 2.000 de lei. Telefoanele din seria M, ale căror prețuri coboară la 500-600 de lei, ar urma să fie preluate de Meilan.

Pare destul de ciudat ca o companie care vinde mai mult telefoane ieftine să creeze un brand low-cost. Scopul acestei decizii pare a fi, totuși, acela de a schimba viziunea publicului față de brandul Meizu, care este asociat mai degrabă cu produse ieftine. Cu alte cuvinte, scopul chinezilor nu este acela de a crea un brand low-cost, ci de a face Meizu un brand de top. Să vedem dacă vor reuși.