Majoritatea companiilor din România se laudă că au demarat procesele de transformare digitală

- Adrian Ungureanu
70

Noile tehnologii obligă majoritatea companiilor din întreaga lume, inclusiv din România, să-și schimbe modelul de business, iar transformarea digitală este următorul pas pe care toată lumea trebuie să-l facă.

Potrivit unui studiu realizat de IDC, în România circa 53% dintre companiile intervievate afirmă că sunt deja în proces de tranformare digitală, în timp ce 16% dintre responsabilii companiilor locale spus că sunt pe punctul de a demara acest proces.

România se află din acest punct de vedere în linie cu tendințele europene care văd tranformarea digitală ca obligatorie pentru a rămâne relevanți și competitivi în piață. Aproape 58% dintre companiile din Europa și-au dezvoltat deja propriile linii de business sau departamente de IT responsabile cu acest proces. După estimările IDC, mai multe 80% dintre companiile vor avea echipe responsabile de digitalizare până la finele acestui an.

Transformarea digitală presupune tranziția companiilor către noi modele de afaceri și dispariție s-au tranformarea radicală a celor clasice. Spre exemplu, IDC anticipează că cel puțin 25% din canalele de vânzări tradiționale nu vor mai exista în forma actuală, mai ales că noile companii vor aborda canalele de distribuție cu modele de business inovatoare.

Ce înseamnă transformarea digitală? Înseamnă investiții în tehnologiile care au cel mai mare având în prezent cum ar fi platformele mobile, în infrastructurile cloud, în social media, în Internet of Things (IoT) sau în big data, coroborate cu investiții în tehnologiile din noul val, cum ar fi realitatea virtuală (VR), realitatea augmentată (AR) sau inteligență artificială.

Alina Georgescu, Country Manager IDC România, a declarat în cadrul unei conferințe de presă, că în România companiile investesc tot mai mult în tehnologiile moderne și conștientizează pericolele din lumea online, motiv pentru care investițiile în securitate IT au depășit pentru prima oară investițiile în soluții de mobilitate. În medie companiile locale alocă circa 22,1% din bugetul de investiții în securitate, 21% în mobilitate, 16% în soluții IoT, 14,1% în infrastructura și serviciile cloud, 13,3% în social media și 13% în big data.

Potrivit reprezentantei IDC România cele mai deschise companii față de procesul de transformare digitală sunt cele din sectorul bancar, urmat de cele din telecomunicații și companiile de utilități.