Jumatate dintre institutiile financiare prefera sa combata decat sa previna fraudele online

19

Un studiu realizat de Kaspersky Lab in colaborare cu B2B International arata ca aproximativ jumatate dintre banci si sistemele de plata prefera sa gestioneze incidentele cibernetice atunci cand au loc, decat sa investeasca in instrumente care sa le previna.

 

Pe durata cercetării, 48% dintre institutiile financiare au sustinut ca isi iau masuri pentru a-si proteja clientii impotriva fraudelor online, urmarind atenuarea consecintelor negative in detrimentul prevenirii in totalitate a incidentelor. Mai mult, 29% dintre companii considera ca este mult mai ieftin si eficient sa rezolvi cazurile de frauda atunci cand apar, decat sa incerci sa le previi.

 

Conform raspunsurilor oferite de catre reprezentantii bancilor si operatorii serviciilor de plata, de fiecare data cand are loc un incident de frauda cibernetica ce implica contul unui client, doar 41% dintre organizatii iau masurile necesare pentru a preveni reaparitia unui astfel de incident pe viitor. 36% dintre companii realizeaza o analiza a vulnerabilitatii folosite pe parcursul atacului si 38% ofera daune compensatorii. Cea mai populara politica printre companii este investigarea identitatii autorului din spatele atacului: doua treimi (66%) dintre institutiile financiare procedeaza astfel.