Iată câți bani au dat românii pe ceasurile cumpărate online în 2017

- Adrian Ungureanu
379
Seiko Astron

Ceasurile par să revină la modă, iar în 2017 români au alocat ceva mai mulți bani decât în 2016 pentru a-și cumpăra un ceas pentru ei sau pentru altcineva drept cadou.

Românii își doresc ceasuri în tendințe, cu mecanisme de calitate, de la branduri mid-level și mass-market și pentru a căror achiziție sunt dispuși să aloce un buget mediu de 375 de lei per produs, potrivit unei analize WatchShop.ro, cel mai mare magazin online de ceasuri originale din România.

Anul trecut, 70% dintre ceasurile vândute pe WatchShop.ro au fost ceasuri bărbătești, 25% pentru damă, iar 5% fac parte din categorii speciale, precum ceasurile tematice și cele pentru copii.

Cei mai mulți clienți au cumpărat ceasuri din categoriile mid-level, cu prețuri cuprinse între 301 lei și 800 de lei (reprezentând 45% din totalul achizițiilor) și mass-market, cu prețuri sub 300 de lei (40%). Restul de 15% dintre ceasurile cumpărate de clienții WatchShop fac parte din categoria premium, cu prețuri ce depășesc 800 lei.

„Valoarea medie a unui ceas a crescut, începând cu a doua jumătate a anului trecut, odată cu interesul pasionaților de orologerie de a cumpăra mai multe modele pentru uz personal, pentru a le asorta mai ușor ținutelor zilnice, dar și pe fondul creșterii bugetului destinat achizițiilor de ceasuri cadou”, a declarat într-un comunicat remis redacției, Dragoș Diaconu, CEO WatchShop.ro.

Ceasul preferat pentru cadou a fost Sekonda Navy, la prețul de 190 de lei
Din totalul ceasurilor cumpărate, în 2017, de la WatchShop, 7,5% au fost făcute cadou. Anul trecut, valoarea medie a ceasurilor pentru cadouri a fost de 460 de lei. Totodată, modelul achiziționat cel mai frecvent pentru cadou a fost Sekonda Navy, pentru damă, de culoare bej, la prețul de 190 de lei.

Cele mai căutate branduri de ceasuri pe WatchShop.ro au fost (în ordine alfabetică): Accurist, Casio, Citizen, Festina, Fossil, Ingersoll, Orient, Seiko, Sekonda, Suunto, Tissot și Zeppelin.

Anul trecut, cel mai scump ceas vândut de WatchShop, unui client din București, a fost un model Seiko Astron, în valoare de 14.400 de lei (circa 3.090 de euro).

Cele mai multe achiziții de la WatchShop sunt realizate de clienții din București (30%), care pot ridica produsele comandate și din showroom-ul din bulevardul Banul Manta, nr. 60. Top 5 este completat de clienții din Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța și Brașov – fiecare oraș generând circa 5% din totalul achizițiilor.