Huawei a vândut 73 de milioane de telefoane în prima jumătate a anului

- Adrian Ungureanu
176

Huawei a publicat raportul financiar aferent primului semestru al acestui an, iar rezultatele sunt încurajatoare pentru a treilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume.

Potrivit raportului, veniturile din vânzări în primele 6 luni ale anului, ale diviziei de produse de consum a grupului Huawei, cea care a produce și smartphone-urile, au crescut cu 36,2% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 105,4 miliarde yuani (15,5 miliarde de dolari/13,3 miliarde de euro). Livrările de smartphone-uri au crescut de asemenea, ajungând la 73 milioane de unități, ceea ce reprezintă o creștere de la an la an de 20,6%.

La nivel de grup, rezultatele sunt și mai spectaculoase, Huawei marcând venituri de 283,1 miliarde de yuani, adică undeva în jurul a 35,8 miliarde de euro/42 miliarde de dolari.

Compania noastră a continuat să crească într-un ritm susținut, mult mai alert decât ritmul industriei și, în același timp, a reușit să pătrundă și în segmentul high-end din piețe din întreaga lume. Această creștere continuă reprezintă atât o dovadă clară a forței brandului Huawei, cât și o recunoaștere a calității produselor premium și inovatoare lansate de noi, care rezonează cu consumatorii informați din zilele noastre”, a declarat, declarat, într-un comunicat remis redacției, Richard Yu, CEO-ul Huawei Consumer Business Group.

În Q1 2017, cota de piață a Huawei a ajuns la 9,8% din piața globală a smartphone-urilor, potrivit datelor furnizate de IDC. Această creștere a fost influentață de o creștere semnificativă a vânzărilor pe segmentele mid și high-end în țări și regiuni cheie. Astfel, înChina, Huawei a ajuns la o cotă de piață de 22,1%, iar livrările au înregistrat o creștere cu24% în comparație cu anul precedent.

Huawei a obținut rezultate notabile și în Europa, unde livrările de dispozitive au crescut cu 18% în comparație cu anul anterior. Alte regiuni și țări în care Huawei Consumer Business Group s-a bucurat de un succes răsunător sunt: Thailanda, Malaezia, Japonia, Coreea de Sud și Rusia.

Compania mai anunță că, între timp, potrivit datelor furnizate de GfK și Sino, brandul lansat de Huawei, Honor, a ocupat primul loc pentru cinci luni consecutive, din ianuarie și până în mai, în China, în ceea ce privește atât volumul vânzărilor, cât și veniturile din vânzări.