Hemoragie de utilizatori Facebook, in statele dezvoltate

14

Dominatia Facebook asupra retelelor de socializare este atacata din ce in ce mai mult: gigantul a pierdut milioane de utilizatori in pietele mature in fata unor competitori precum Instagram sau Path.

Potrivit companiei de analiza Social Bakers, numarul utilizatorilor de Facebook a scazut luna trecuta cu 6 milioane in SUA si cu 1,5 milioane in Marea Britanie. Asta inseamna un declin de 4%, respectiv 4,5%. Iar partea proasta e ca hemoragia e tot mai mare, in ultimele sase luni numarul utilizatorilor scazand cu 9 milioane in SUA si 2 milioane in Marea Britanie.

Acelasi fenomen se petrece si in Canada, Spania, Franta, Germania si Japonia.

Pe urmele MySpace?

Problema este ca in aceste state dezvoltate cam cine dorea sa intre pe Facebook deja a facut-o. Iar acum a intervenit plictiseala. “Va ajunge Facebook ca MySpace? Riscul e relativ mic, dar nu poti spune ca nu exista”, crede Ian Maude, analist la Enders Analysis.

Instagram si Path sunt doua dintre retelele catre care se indreapta utilizatorii, mai ales cei tineri. Instagram este un serviciu de partajare a fotografiilor si a ajuns la 30 de milioane de utilizatori in 18 luni. Compania a fost achizitionata de Facebook anul trecut.

Path restrictioneaza numarul prietenilor la 150 si a fost fondata de un fost angajat al Facebook, insa acum strange un milion de utilizatori saptamanal.

Aplicatiile mobile de chat, un nou pericol

O analiza recenta a Reuters arata ca Facebook este amenintata de aplicatiile mobile de chat, care ofera acum aceleasi functionalitati ca si Facebook, respectiv schimbul de mesaje si partajarea de clipuri, muzica sau poze. Cele mai populare sunt WeChat – realizata de firma chinezeasca Tencent si care are 400 de milioane de utilizatori – si WhatsApp – despre care se zvonea recent ca va fi cumparata de Google pentru 1  miliard de dolari.

Facebook inca mai creste strasnic in Brazilia, unde a raportat un plus de 6% la numarul de vizitatori, pana la 70 de milioane.

 

Πηγή: The Guardian