Hashtag a fost numit cuvantul anului 2012

17

Cuvantul “hashtag”, specific retelei sociale Twiiter a fost numit cuvantul anului de catre Societatea Americana de Dialectica.

Hashtag-ul, marcat printr-un cuvant care are inaintea lui semnul “#”,  este o facilitate de pe Twitter care isi face incet, incet, loc in obiceiurile offline ale utilizatorilor care au inceput sa spuna expresii ca “hashtag: ciudat” cu voce tare. Asadar, nu este atat de surprinzator ca acest cuvant a fost numit cuvantul anului 2012.

 “Acesta a fost anul in care cuvantul “hashtag” a devenit un fenomen omniprezent in discutiile din online”, a declarat Ben Zimmer, directorul Comitetului de Neologisme al Societatii Americane de Dialectica.

Atat in sfera Twitter cat si in alta parte,  hashtag-urile au creat imediat trenduri sociale, imprastiind mesaje virale de marimea unor biti pe teme care pornesc de la politica pana la cultura pop”, a continuat Zimmer.

Daca ideea ca “hashtag” este un cuvant extraordinar ii enerveaza pe unii, acestia ar trebui sa fie fericiti. Si cuvantul “Yolo” s-a batut pentru locul 1, insa nu a castigat.

Cuvantul “Yolo” este un fel de “Carpe diem”  pentru oamenii care poarta blugi largi si sapca intoarsa la spate, si vine de la cuvintele “you only live once” (n.r – traiesti doar o singura data).  O alta sintagma care a concurat fara succes pentru  titlul de cuvantul anului a fost “Gangnam Style”.

Castigatorul titlului precedent de cuvantul anului a fost “Occupy” (n.r – ocupa). Societatea este de parere ca sintagmele castigatoare trebuie sa fie noi, devenite recent populare sau  extrem de folosite. In 2010, cuvantul anului a fost  “app” (n.r. – de la application – aplicatie), iar in 2009 a fost “tweet”.

American Name Society (Societatea Americana de Nume), organizatia sora a Societatii Americane de Dialectica, a votat “Sandy” ca fiind numele anului 2012.

 

 

Sursa: The Inquirer