Google intensifica lupta impotriva mesajelor publicitare nedorite

27

Utilizatorii sunt deranjati de anumite aplicatii care adauga toolbar-uri nedorite in browsere, dar o bataie de cap si mai mare reprezinta momentul in care apar mesaje publicitare nedorite in browser. De multe ori, acestea sunt mesaje spam care intrerup pur si simplu activitatea utilizatorilor, tocmai de aceea Google a innasprit sistemele de securitate.

 

Compania a impus reguli mai stricte in cazul extensiilor pentru browserul Chrome si sisteme de blocare malware care au scopul de a opri infiltrarea de coduri nedorite pentru plasarea de mesaje publicitare, fara acordul utilizatorilor. In plus, compania va face o evaluare mai atenta a extensiilor disponibile, pentru a le detecta pe cele false, iar regulile AdWords impiedica acum prestatorii de servicii publicitare sa ofere acces catre descarcare de continut suspect.

 

Cu siguranta toate aceste sisteme nu sunt infailibile, intrucat exista si alte moduri prin care mesajele publicitare pot fi plasate fara acordul utilizatorilor, in special prin intemediul unor malware-uri. De notat mai este si ca imbunatatirile aduse de Google vor fi inutile, daca utilizatorii folosesc orice alt browser decat Chrome sau instaleaza software-uri care nu folosesc sistemul de mesaje publicitare al gigantului.

 

Oricum ar fi, subiectul securitatii pe internet devine din ce in ce mai important. Google va lansa un raport detaliat despre mesajele publicitare spam in luna mai. Totusi, compania a oferit un mic preview al studiului si a declarat ca peste 5 procente dintre utilizatorii Google au instalalte programe care plaseaza continut nedorit. Daca ne gandim care este dimensiunea Google, cei 5% sunt o cifra mare de utilizatori afectati de problema.

 

Πηγή: Engadget