Google a blocat 1,7 miliarde de reclame abuzive în 2016

- Adrian Ungureanu
329

Google are o problemă din ce în ce mai mare cu advertiseri rău intenţionaţi de pe internet care încearcă să-şi promoveze produsele şi serviciile prin platforma sa de publicitate online. Vorbim aici de reclame înşelătoare, de reclame la produse farmaceutice ilegale, de fraude online şi tot felul de alte înşelătorii.

Compania americană, cel mai mare mare jucător de pe piaţa de publicitate online, încearcă să cureţe platforma sa de reclame rău întenţionate, iar în 2016 a avut mult de muncă.

Se pare că anul trecut, Google a fost nevoită de elimine şi să blocheze peste 1,7 miliarde de reclame de la advertiseri cu reputaţie proastă, o cifră de două ori mai mare decât în 2015. Circa 6.000 de site-uri şi 6.000 de conturi de advertiseri au fost închise de Google anul trecut.

Printre reclamele blocate se numără circa 80 de reclame înşelătoare şi mincinoase, circa 68 de milioane de reclame la produse farmaceutice ilegale şi peste 112 milioane de reclame “trick-to-click”.

Se pare că 2016 a fost un an ocupat pentru Google în această privinţă. Oare cum va fi 2017?