Gamerii români au cheltuit peste 1 milion de euro pe căști în 2016

- Adrian Ungureanu
113

Piața căștilor audio a depășit, anul trecut, pragul de 16 milioane de euro, însă un segment a ieșit mai mult în evidență, cel al căștilor dedicate gamerilor care au cheltuit peste 1 milion de euro, pentru a-și crea o experiență de gaming și mai plăcută.

Noua tendinţă din industria de gaming potrivit căreia jucătorii nu mai sunt solitari ca acum câţiva ani, ci interacţionează şi socializează în timpul sesiunilor de joc în reţea, precum şi creşterea nivelelor de complexitate şi mimetism situaţional, au stimulat vânzările de căşti audio de gaming, care au ajuns să înregistreze anuale rate de creştere de aproximativ 50%, în valoare.

„Este o piaţă încă mică, din punct de vedere al valorii nete, de 1,1 milioane de euro la nivelul anului trecut, de exemplu, dar cu o rată de creştere de aproape 55% faţă de 2015, care a fost şi el un an de creştere cu două cifre. Este vorba de căşti dedicate jocurilor, pentru că încă sunt mulţi jucători care folosesc modele de căşti pentru muzică”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, George Barbu, director comercial ABN Systems, unul dintre cei mai mari distribuitori de accesorii telecom şi entertainment din România.

Per ansamblul pieţei de căşti audio, valoarea vânzărilor a depăşit 16 milioane de euro anul trecut, în creştere cu aproape 45% faţă de 2015, oglindind evoluţia vânzărilor de sisteme desktop şi laptop pentru jocuri, aşa cum au fost acestea raportate de principalii distribuitori.

„Anul trecut au crescut vânzările pe toate segmentele de produse destinate gamingului, deci şi pe segmentul de căşti audio de gaming, care a rupt o mică felie din vânzările de căşti audio obişnuite, cu fir, care au scăzut de fapt anului trecut cu 10%. Un alt motiv al scăderii vânzărilor de căşti audio standard îl constituie creşterea cu 22% a vânzărilor de căşti cu fir pentru telefon pe fondul creşterii vânzărilor de telefoane inteligente de anul trecut”, a mai explicat George Barbu.

Pentru 2017, tendinţele pieţei indică o concentrare a cererii pe segmentul de preţ cuprins între 50 şi 100 de euro, respectiv un avans interesant al categoriei de căşti de gaming wireless, pe fondul creşterii interesului pentru jocurile pe telefoane inteligente.

ABN Systems International este unul dintre principalii furnizori de echipamente telecom, soluţii de comunicare mobilă si accesorii, cu venituri de 17,5 milioane de euro în 2016 (respectiv 9,6 milioane euro în 2015 şi 8,5 milioane euro în 2014). Compania a fost fondată în 2002 și are în prezent peste 50 de angajaţi.