Facebook va bloca paginile care distribuie știri false să mai cumpere spațiu de reclamă

- Adrian Ungureanu
235

Scandalul răspândirii de știri false care au contribuit din plin la rezultatul alegerilor prezidențiale din SUA, încheiate cu surprinzătoare victorie a lui Donald Trump, deși Hilary Clinton era dată drept mare favorită, încă își mai are efecte și acum.

După ce a apelat la organizații media care să evalueze conținutul distribuit pe rețeaua de socializare, care să marcheze știrile false, Facebook a decis să ia o măsură ceva mai dură împotriva celor care distribuie în mod repetat știri false.

Compania lui Zuckerberg a decis să elimine posibilitatea de a mai cumpăra spațiu de promovare pe Facebook de către paginile care distribuie în mod repetat știri cu conținut fals.

Pare o soluție mai bună și mai ușor de implementat, așadar cei care vor dori să plătească pentru a atinge o audiență mai mare la postările cu știri false nu o vor mai putea face, așa că efectul campaniilor de dezinformare ar trebui să fie mult mai limitat, decât să aștepți un grup de oameni să evalueze multitudinea de postări de pe rețeaua de socializare și să le marcheze ca fiind neadecvate.

Evident, asta nu înseamnă că nu vor fi indivizi care vor crea conturi noi de Facebook și să sponsorizeze postările ca să ajungă la cât mai mulți utilizatori. În plus, restricțiile nu vor fi permanente, acestea fiind impuse doar pe o anumită perioadă.

Așadar, nu este o metodă care va eradica distribuirea de știri false, ci mai degrabă va reuși să limiteze și să descurajeze acest fenomen.