Facebook îi întreabă pe utilizatori dacă ştirile distribuite pe reţea sunt adevărate sau nu

25

Facebook încă mai caută soluţii pentru scandalul ştirilor false şi înşelătoare care au umplat pe reţeaua de socializare în timpul campaniei şi alegerilor prezindeţiale din Statele Unite.

 

Compania a anunţat imediat după  startul scandalului că va face tot posibilul să prevină pe viitor propagarea de ştiri false sau înşelătoare şi pare că este dispusă să ceară ajutorul utilizatorilor. Compania a testat pentru câteva link-uri introducerea unui instrument de sondaj, prin care utilizatorii erau întrebaţi dacă li se pare că ar face referire la ştiri false sau care nu conţin informaţiile denunţate în titlu. Utilizatorii au avut la dispoziţie 5 variante de răspuns unic.

 

La întrebarea “În ce măsură credeţi că acest titlu acestei ştiri conţine informaţii înşelătoare?”, utilizatorii, cărora le-a apărut sondajul, au putut alege între “Deloc”, “Foarte puţin”, “Oarecum”, “În mare parte” şi “În totalitate”. Ideea nu ar fi rea dacă nu ne-am gândi la faptul că Facebook le cere părerea aceloraşi oameni care au crezut poveştile false din trecut. Mai indicat ar fi alegerea unor grupuri de profesionişti, decât să întrebi la întâmplare.

 

Încercarea celor de la Facebook nu s-a lăsat fără scandal pentru că a ales link-urile a două ştiri adevărate. Una de pe site-ul revistei Rolling Stone şi una de pe Philadelphia Inquirer şi a creat nemulţumire în rândul audienţei. Printre aceştia şi un fost jurnalist de la Philadephia Inquirer, care a semnalat apariţia sondajul din dreptul unui articol legat de concedierea unei femei din cadrul unei bănci din Philadelphia, ştirea fiind adevărată.

 

Facebook încearcă orice metodă pentru a înlătura orice dubii legate de veridicitatea conţinutului care apare pe reţeaua de socializare, numai că va rămâne în istorie ca unul din principalii factori care au condus la alegerea lui Donald Trump la conducerea Statelor Unite, o pată neagră în istoria companiei lui Mark Zuckerberg.

 

Πηγή: The Verge