Facebook Home pierde rapid din popularitate

25

Atunci cand a lansat Facebook Home, Mark Zuckerberg a denumit skinul de Android drept “urmatoarea versiune a Facebook”.

Ei bine, la doar cateva saptamani dupa acest eveniment, Facebook Home incepe sa iasa din topurile aplicatiilor. In pofida faptului ca reteaua sociala are peste un miliard de utilizatori, softul nu a fost descarcat decat de un milion de ori. Iar operatorul american AT&T a redus pretul smartphone-ului HTC First – care vine cu acest skin preinstalat – de la 99 de dolari, la 99 de centi.

Datele arata ca aplicatia Facebook Home nu prea prinde la public. Aceasta a fost prezentata pe 12 aprilie si suporta un numar redus de dispozitive: Samsung Galaxy S4, HTC One, HTC One X, HTC One X+, Samsung Galaxy S III si Samsung Galaxy Note II. Saptamana aceasta a ajuns si pe HTC One su Galaxy S4.

A iesit din top 100

Pe 24 aprilie, facebook Home a ajuns pe cea mai buna pozitie in clasamente in multe din tarile unde era disponibila. Intre timp a survenit declinul. Ceea ce sugereaza ca multi utilizatori Android au fost curiosi, dar apoi lumea s-a calmat cand a vazut ca aplicatia nu e chiar asa de buna.

Potrivit App Annie, in data de 16 aprilie Facebook Home era numarul 72 in SUA. Pe 23 aprilie intrat in top 100 in opt tari (Norvegia, Singapore, Canada, Danemarca, Australia, Hong Kong, Ungaria si Marea Britanie) si era in top 500 in 38 de state.

La sfarsitul lunii deja cobora: mai era in top 500 in doar 29 de state si a iesit de tot din top 100 acolo unde era. Nu a mai revenit in niciuna.

Declin continuu

Distimo prezinta acelasi peisaj: in top 500 Facebook Home statea cel mai bine in Luxemburg, pe 477 in Portugalia si pe 83 in medie. Acum, Facebook Home a iesit din cele mai populare 500 de aplicatii in Franta, Germania, Brazilia si Argentina. Declinul este prezent si in SUA sau Australia. IN SUA se afla pe pozitia 338, in Marea Britanie pe 447, in Australia e pe 317, In Canada pe 351, In Germania pe 498, ca si in Finlanda, si in Elvetia si Italia pe 502.

Pentru cei care o descarca s-a constatat o crestere a timpului petrecut pe Facebook cu 25%, a Chat-ului cu 7% si o crestere a numarului de mesaje trimise cu 10%. Problema e ca Facebook nu ii convinge pe oameni sa descarce aplicatia. Si apoi sa nu o abandoneze.

Πηγή: TechCrunch