Facebook ar putea prelua continut integral de pe BuzzFeed, The New York Times si National Geographic

14

Noul proiect Facebook, numit Instant Articles, doreste sa incurajeze publicarea integrala a continutului original (articole sau video) prin intermediul retelei de socializare, iar conform surselor WSJ, primele Instant Articles ale New York Times, National Geographic si BuzzFeed ar putea fi publicate luna aceasta.

 

Pentru a convinge companiile de media sa isi mute obiectul de activitate pe Facebook, reteaua de socializare ar fi promis publicatiilor amintite pana la 70% din incasarile obtinute prin afisarea reclamelor, daca reclama va fi contractata de Facebook, si pastrarea integrala a veniturilor daca reclama va fi atrasa direct de companii.

 

Cu toate ca oferta Facebook suna promitator, unii publicisti nu vor dori sa depinda si mai mult de reteaua de socializare, avand in vedere ca aproximativ 60% din traficul site-urilor pe care le detin marile companii media este controlat deja de reteaua de socializare. Insa, vor exista cu siguranta si publicisti care se vor arata dispusi sa renunte la informatiile statistice legate de vizitatori si vor cesiona drepturile de autor in schimbul cresterii profitului. 

 

Un alt argument utilizat de Facebook pentru a atrage continut original este problema timpului de incarcare a link-urilor. Acestea ii scot pe utilizatori din aplicatia Facebook si se deschid intr-o fereastra a browser-ului. Potrivit statisticilor Facebook, intregul proces necesita in jur de 8 secunde si este considerat frustrant.

 

 

Πηγή: wsj