Facebook ar putea gazdui continutul site-urilor de stiri

17

Cea mai populara retea de socializare ar putea face in curand un nou pas in directia pe care unii o numesc tentativa de a redenumi internetul in Facebook.

 

Potrivit unor informatii obtinute de nytimes.com, Facebook a purtat discutii cu reprezentanti ai mai multor companii media in vederea gazduirii continutului publicat de acestea direct pe platforma retelei de socializare. Pentru a face oferta cat mai atractiva, Facebook a limitat reptat in decursul ultimilor ani expunerea organica de care se bucurau postarile facute de companiile media pe paginile publicatiilor, gazduite de reteaua sociala. Totodata, articolul publicat de NY Times mentioneaza ca Facebook i-ar fi asigurat pe reprezentantii companiilor ca aceasta colaborare va fi lucrativa pentru toti cei implicati, articolele publicate putand fi insotite de reclama pe care publicistii o vor putea aduce cu dansii. 

 

Presupunand ca planurile Facebook se vor infaptui, aceasta noua metoda de a atrage continut original ar fi un castig absolut pentru Mark Zuckerberg, in timp ce companiile media ar putea pierde si putina libertate de expresie pe care o mai au, deoarece exista riscul ca peste cativa ani, cand vor fi atrase destule publicatii, platforma sa schimbe regulile (asa cum a mai facut-o in trecut) si sa dicteze, subtil, continutul publicat pe platforma proprie. In acelasi timp, companiile media vor pierde accesul la informatiile statistice referitoare la trafic si vizitatori, cat si posibilitatea de a-si aranja continutul in mod original.

 

Pe langa win-win, Facebook ar mai fi promis cresteri semnificative ale audientei datorita accesului mai rapid cu cateva secunde la informatii, mai ales daca se utilizeaza dispozitive mobile. In prezent, paginile Facebook ale publicatiilor gazduiesc postari cu link catre site-uri ce nu pot fi accesate cu ajutorul aplicatiei. Aceste link-uri se deschid in browser, timpul de incarcare a paginilor variaza in functie de tipul si volumul de continut, iar aceste intarzieri, de regula 8 secunde, vor fi comprimate daca utilizatorii vor fi tinuti pe Facebook. 

 

Conform informatiilor furnizate de surse anonime celor de la nytimes.com, Facebook a curtat in ultimele luni un numar de sase publicatii printre care se numara The New York Times, Buzzfeed, National Geographic si The Huffington Post.

 

Πηγή: nytimes