Evita cheltuielile mari la utilizarea internetului in roaming. Alege un plafon financiar!

23

ANCOM readuce in atentia utilizatorilor care calatoresc in strainatate faptul ca au dreptul sa beneficieze de un „plafon” la utilizarea serviciului de internet mobil in roaming. Daca utilizatorii nu aleg un alt plafon disponibil in oferta comerciala, dar nici nu renunta in mod expres la plafonul implicit, operatorii trebuie sa aplice pragul-limita de 50 de euro pentru consumul de date in roaming.

 

In cazul serviciilor de date utilizate in roaming, aveti posibilitatea sa va alegeti unul dintre plafoanele financiare disponibile in ofertele comerciale ale furnizorilor proprii. Pentru a evita socul facturilor mari rezultate din utilizarea serviciilor de date in strainatate, daca nu ati optat explicit pentru un alt plafon din oferta comerciala sau nu ati renuntat in mod expres la plafonul implicit, operatorii au obligatia sa va aplice automat plafonul financiar implicit, a carui valoare este de 50 euro/luna (fara TVA) sau un plafon exprimat in volum de date a carui valoare nu depaseste 50 de euro/luna (fara TVA).

 

Daca nu doriti aplicarea plafonului financiar implicit pentru utilizarea datelor in roaming, trebuie sa solicitati furnizorului propriu dezactivarea acestuia. Pentru siguranta, recomandam sa verificati in contractul de furnizare a serviciilor de telefonie si internet mobil daca ati bifat optiunea de renuntare la aplicarea unui astfel de plafon.

 

Chiar si in situatia in care ati optat pentru renuntarea la plafonul implicit, la incheierea contractului sau ulterior, sau in situatia in care ati decis sa renuntati la plafonul ales, puteti oricand sa il reactivati printr-o solicitare transmisa furnizorului propriu. In urma primirii acestei solicitari, furnizorul este obligat sa activeze plafonul ales de utilizator in termende o zi lucratoare de la primirea cererii, fara a impune conditii sau restrictii legate de alte elemente ale abonamentului.

 

Indiferent de plafonul pentru care optati, operatorii au obligatia sa va avertizeze, prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up, atunci cand valoarea consumului inregistrat atinge 80% din plafonul implicit financiar sau de volum maxim, precum si atunci cand valoarea stabilita prin plafon este consumata. Mesajul care atentioneaza cu privire la consumarea cantitatii de trafic incluse in plafon trebuie sa va informeze si cu privire la procedura pe care trebuie sa o urmati pentru a putea beneficia in continuare de servicii de date in roaming, daca doriti.

 

Regulile privind stabilirea plafoanelor pentru utilizarea serviciului de date in roaming se aplica atat in statele din Uniunea Europeana, cat si in afara granitelor UE, cu conditia ca in acest din urma caz operatorul retelei din tara din afara Uniunii Europene pe care o vizitati sa permita furnizorului de servicii de roaming sa monitorizeze in timp real utilizarea serviciilor de catre clientul sau.

 

In plus, daca doriti sa evitati accesarea involuntara a serviciilor de date in roaming sau nu doriti sa utilizati serviciile de date in roaming, puteti face setarile corespunzatoare pe telefonul/tableta utilizata.

 

ANCOM le recomanda utilizatorilor sa analizeze oferta furnizorului propriu inainte de a pleca in calatorie si sa se asigure ca planul tarifar ales se potriveste cel mai bine nevoilor proprii de comunicare. De asemenea, in situatia in care decid sa renunte la activarea oricarui tip de plafon pentru utilizarea datelor in roaming, utilizatorii sunt sfatuiti sa se asigure ca au luat aceasta decizie in cunostinta de cauza, ca i-au cerut in prealabil furnizorului informatii cu privire la tarifele aplicabile, precum si ca sunt la curent cu volumul de date consumat de diferitele tipuri de activitati online.

 

Pentru a compara toate tarifele de telefonie si internet disponibile pe piata in acest moment, inclusiv cele pentru servicii de date in roaming, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte telecom creat de ANCOM.