Cum iti poate afecta intimitatea noul Graph Search de la Facebook

18

Anuntarea noului motor de cautare de la Facebook a lansat multe controverse privind intimitatea utilizatorilor. Graph Search poate cauta informatii despre absolut orice, motorul de cautare afisand rezultate ce ar putea include orice material ce este public pe reteaua de socializare. Astfel daca vei cauta un obiectiv turistic iti vor aparea rezultate ce vor include atat preferintele prietenilor tai pentru acel loc cat si orice material care include termenul de cautare si a fost vreodata distribuit public.

Facebook incurajeaza share-ul dar si revizuirea politicii de confidentialitate pentru cei care nu se simt confortabil sa impartaseasca intregii lumi preferintele lor in materie de companii, filme, calatorii, restaurante.

Ideea din spatele search-ului de la Facebook este sa combine expertiza colectiva, recomandarile si contactele cu miliarde de utilizaori intr-o baza de date usor de utilizat. 

Tot intr-o incercare de monetizare, Facebook isi doreste cu aceasta inovatie sa castige o parte din piata de cautare pentru a-si tine utilizatorii mai mult pe platforma.

Sursa: TechCrunch