Creştere timidă pentru piaţa smartwatch în 2016

- Adrian Ungureanu
289

Piaţa ceasurilor inteligente nu a avut parte de un an 2016 bun. Mai mult, finalul de an a indicat o scădere dramatică în popularitate pentru aceste gadgeturi, probleme având inclusiv cei de la Apple, care nu mai reuşesc să menţină ritmul vânzărilor. Situaţie care i-a speriat pe cei de la HTC, care au renunţat la ideea de a mai produce ceasuri inteligente.

Potrivit datelor publicate de compania de cercetare Strategy Analytics, în 2016, la nivel global, s-au vândut 21,1 milioane de ceasuri, ceea ce înseamnă un avans de doar 1,4%, faţă de volumul de 20,8 milioane de unităţi în 2015.

Singurii care se pot numi norocoşi, însă, sunt cei de la Apple, care deşi încep să resimtă scăderea în popularitatea a ceasurilor inteligente, a reuşit să-şi asigure o cotă de piaţă de circa 55%. În alte cuvinte, Apple a vândut mai mult decât toţi ceilalţi competitori ai săi.

Samsung, de exemplu, s-a aflat la foarte mare distanţă de Apple, reuşind să vândă doar 2,4 milioane de ceasuri în 2016. Rezultatele mai slabe din tabăra sud-coreeană, pentru 2016, sunt puse şi pe seama faptului că noul Gear S3 a fost lansat foarte târziu, spre finalul anului.