Cota Apple pe piata tabletelor a scazut la 50%

17

In trimestrul al treilea, cota Apple pe piata tabletelor a scazut la aproximativ 50% de la 66%, in cele trei luni precedente, informeaza Bloomberg. Acest lucru s-a datorat cresterii cererii pentru produsele concurente ale Samsung si Amazon.

La nivel mondial, in perioada mentionala, s-au livrat 27,8 milioane de unitati , in urcare cu 50% fata de intervalul similar din 2011, conform unui raport realizat d ecompania de analiza de piata IDC.

Samsung Electronics a livrat 5,1 milioane de tablete, in trimestrul al treilea, de doua ori mai multe fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Nici cei de la Amazon nu sunt mai prejos, cota lor de piata urcand de la 4,8% la 9%.

Apple, care este considerate cea mai valoroasa companie de pe piata, a pierdut din cota de piata dupa ce oamenii au inmanat achizitiile de iPad-uri in asteptarea noului mini iPad, ce a fost pus in vanzare din 2 noiembrie, la preturi alternative de 329$, respectiv 659$, comparative cu preturile dispozitivelor de la Google, Amazon si Samsung.

“Un numar considerabil de persoane interesate sa cumpere o tableta Apple au asteptat lansarea iPad mini. Ne asteptam la un trimestru bun pentru Apple, datorita iPad mini si a versiunii a patra iPad”, a declarat Tom Mainelli, director la IDC.

Apple a epuizat stocurileweekendul trecut, prin vanzarea a 3 milioane de iPad-uri, dubland astfel recordul inregistrat la lansarea de data trecuta.