COSMOTE Romania si-a mentinut un traseu relativ stabil in T1 2013

13

COSMOTE Romania anunta rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului fiscal 2013, incheiat la 31 martie 2013, conform indicatorilor de performanta raportati astazi de catre OTE Group. 

In primul trimestru al acestui an, COSMOTE Romania si-a mentinut un traseu relativ stabil pentru principalii indicatori de performanta, in pofida provocarilor economice si de reglementare, care au afectat piata in ansamblu. Baza de clienti business ai COSMOTE Romania a crescut cu 21,4% in T1 2013 fata de T1 2012, reflectand succesul ofertelor personalizate ale companiei pentru categorii profesionale specializate si sinergiile cu Romtelecom pe segmentul B2B. De asemenea, baza de clienti 3G a crescut cu 28,6% comparativ cu T1 2012.

La finalul lui martie 2013, numarul total de clienti ai COSMOTE Romania (inclusiv Zapp) a fost de 6,1 milioane, proportia abonatilor fiind de 24,9%, aproximativ la acelasi nivel cu T1 2012, ca urmare a cresterii segmentului business si a ofertelor atractive pentru segmentul rezidential.

Veniturile totale din primul trimestru din 2013 au atins 108,2 milioane euro, inregistrand o scadere de 7,8% comparativ cu acelasi trimestru din anul trecut, pe fondul diminuarii tarifelor de terminare a apelurilor cu peste 25% in T1 2013 versus T1 2012.

EBITDA (castiguri operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a scazut cu 6,2% versus T1 2012, ca urmare a masurilor drastice de reglementare. Marja EBITDA a atins 22,5%, in crestere cu 0,4 puncte procentuale versus T1 2012.

ARPU (venitul mediu per utilizator) in T1 2013 a scazut cu 5,9% comparativ cu T1 2012, ca urmare a scaderii valorii ARPU pentru apelurile primite, aceasta fiind influen?ata de descre?terea tarifelor de interconectare.

“Primul trimestru din 2013 vine dupa un an dificil, cu multe provocari externe care au necesitat actiuni rapide si eficiente. Suntem multumiti pentru stabilitatea obtinuta in privinta veniturilor si a ARPU, precum si pentru cresterea semnificativa a segmentului business, in ciuda unei competitii acerbe, a scaderii tarifelor de interconectare si a investitiilor masive. Prin recenta lansare a serviciilor 4G si prin portofoliul extins de produse si servicii inovatoare menite sa acopere toate nevoile clientilor, ne indreptam increzatori catre perioada urmatoare”, a spus Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer COSMOTE Romania.

COSMOTE Romania investeste constant in dezvoltarea lantului sau de distributie nationala, care consta, la finalul lunii martie 2013, in aproximativ 540 de puncte de vanzare in intreaga tara.

Cu o cota de piata de aproximativ 24%, COSMOTE Romania va continua sa se concentreze pe extinderea segmentelor broadband si corporate, ramanand in acelasi timp operatorul preferat al romanilor, asa cum o arata cele mai recente rezultate in privinta portabilitatii.