Comerțul online românesc se mută tot mai mult pe mobil

- Adrian Ungureanu
161

Comerțul online a devenit ceva obișnuit și la români, piața de profil fiind de câțiva ani buni în creștere continuă. În creștere se află și numărul de români care își fac curaj să cumpere direct de pe telefonul mobile.

În aceste condiții, până la finele anului, „Online shopping de pe telefonul mobil” solicitat de Blugento, companie clujeană specializată în furnizarea de soluţii de ecommerce, 6 din 10 români intenționează să facă achiziţii online o vor face direct de pe telefonul mobil.

Rezultatele studiului relevă importanța tot mai mare a dispozitivelor mobile în procesul de achiziție online, în condițiile în care 4 din 10 respondenți declară că fac cumpărături online lunar, iar 3 din 10 utilizează telefonul mobil sau tableta pentru astfel de tranzacții.

“Observăm o schimbare importantă în comportamentul de consum în randul cumpărătorilor români și o aliniere la tendințele globale, mare parte dintre clienții magazinelor online utilizând telefonul mobil pentru achiziții. Cu toate acestea, aproape jumătate dintre magazinele online nu sunt optimizate pentru mobile, lucru absolut necesar pentru a rămâne competitive în această industrie. Iar într-o industrie cu o concurență atât de ridicată, să nu ai un magazin online optimizat pentru mobil înseamnă, cel mai probabil, că se pierd un sfert din vânzări”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, Sandu Băbăşan, CEO Blugento.

Potrivit studiului, smartphone-ul a devenit indispensabil pentru aproape toți românii, 9 din 10 respondenți declarând că dețin un astfel de dispozitiv, iar dintre aceștia, peste 80% acceseză website-uri direct de pe telefoanele mobile.

Cât despre categoriile de produse achiziționate online de pe telefonul mobil, studiul „Online shopping de pe telefonul mobil” relevă faptul că pe primul loc în topul preferințelor românilor se află hainele, urmate de electronice, electrocasnice și produse cosmetice.

Cei care utilizează telefonul mobil pentru cumpărături online consideră că pot efectua tranzacții online de pe smartphone într-un mod mai accesibil, mai comod și fără constrângeri legate de timp sau locație.

Cât despre sumele cheltuite, în mod uzual, cumpărătorii care utilizează telefonul mobil fac comenzi online cu valori între 100 și 500 de lei (5 din 10).

În contextul folosirii tot mai intense a telefonului mobil pentru cumpărături pe internet, Blugento propune magazinelor online o alternativă inteligentă și eficientă din punct de vedere al costurilor: utilizarea soluției Blugento în baza unui abonament lunar. Astfel, cei interesați vor avea la dispoziție o soluție optimizată pentru toate dispozitivele, ce va îngloba toate funcționalitățile necesare unui magazin online de succes. Blugento este o soluţie de ecommerce ultra-performantă, construită pe platforma Magento, cea mai populară platformă de comerţ electronic din întreaga lume și este integrată cu peste 100 de soluții de plată, curierat, marketing și alte servicii care oferă avantaje competitive magazinelor online.

Studiul „Online shopping de pe telefonul mobil” a fost realizat în perioada 1 – 30 iunie 2017 pe un eșantion de 2.875 de respondenți majori, din mediul urban, de către iVox, platformă online de sondare a opiniei publice, la solicitarea Blugento.