Comerțul online se apropie la nivel global de pragul de 2 trilioane de dolari

- Adrian Ungureanu
314

Cumpărăturile online au devenit o practică tot mai populară în tot mai multe țări, astfel, încă piața de profil a crescut considerabil la nivel global, în ultimii ani, iar valoarea pieței se apropie cu pași rapizi către un prag psihologic.

Conform studiului realizat de către eCommerce Foundation, piața de comerț online va depăși în 2017 valoarea de 1,87 trilioane de dolari, în creștere cu 17% față de anul trecut. China, Statele Unite și Marea Britanie sunt piețele ce înregistrează cele mai mari încasări cu 681, 438 și respectiv 196 miliarde dolari.

”Piața comerțului online din România este în continuă creștere. Pentru anul 2017, estimăm că ne îndreptăm spre o valoare de 2,3 – 2,4 miliarde de euro doar în e-tail. Analizăm periodic proiecte noi în cadrul competiției GPeC și interacționăm în mod continuu cu reprezentanți ai magazinelor online de la noi. Astfel, vedem o creștere vertiginoasă a numărului de magazine online în categorii precum Beauty (cosmetice, parfumuri), home & deco sau articole pentru copii”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, Andrei Radu, Fondator GPeC.

Tot potrivit datelor din raportul realizat în această toamnă de către eCommerce Foundation, peste 53% dintre clienții ce apelează la serviciile magazinelor online au declarat că social media le influențează în mod direct obiceiurile de consum. Mai mult, pentru europeni, Facebook este și rămâne principala platformă online de comunicare și interacțiune cu magazinele online, cu un procent covârșitor de peste 85%.

”Magazinele online locale trebuie să își organizeze bine ofertele, prezentarea lor în site, campaniile de promovare, cât și procesul de achiziție sau de retur. Este important să învețe cum să comunice cu cei pe care îi vizează și ce mesaje să folosească în funcție de canalul de comunicare, ofertele comerciale sau perioada din an. Pentru 42% dintre utilizatori, principala barieră de a achiziționa produse online este încrederea și experiența mai puțin plăcută avută pe site. Astfel, prin participarea la evenimente valoroase, prin alocarea de fonduri în mod eficient în campanii de promovare și având o relație bună cu partenerii comerciali, putem crește, împreună, piața de eCommerce din România”, a mai spus Andrei Radu.

În acest context, organizația anunță GPeC SUMMIT, cel mai mare eveniment de comerț electronic, care se va desfășura pe 14-15 noiembrie 2017, la București. Invitații GPeC vor atinge subiecte din domenii precum digital marketing, optimizarea ratei de conversie și content marketing.