Comerțul online românesc înregistrează cea mai mare creștere din Europa

- Adrian Ungureanu
161

Comerțul electronic este ascensiune în România, piața locală de profil fiind una din cele mai dinamice din întreaga Europă, înregistrând în 2016 cea mai mare creștere dintre toate țările de pe Bătrânul Continent.

Această creștere vine și în contextul în care piața locală este încă mică în comparație cu piețele dezvoltate din Europa, piața locală a depășit un prag istoric, de 2 miliarde de euro, dar piața europeană însumează 530 miliarde de euro.

Potrivit Asociației Române a Magazinelor Online din România (ARMO), comerțul online din România a înregistrat în 2016 cea mai mare creștere din Europa, de 38%, mai mult decât dublu față de media europeană, de 15%.

România se numără, însă, printre țările cu cea mai mică pondere a persoanelor care fac cumpărături online, însă, cu toate acestea, ARMO estimează că, în acest an, comerțul online din România va depăși 2,5 miliarde de euro și are potențialul de a-și dubla valoarea până în 2020, cu condiția creșterii investițiilor și a suportului autorităților pentru dezvoltarea aptitudinilor digitale în rândul populației, coroborată cu cea a infrastructurii digitale, se arată într-un comunicat remis redacției.

Anul trecut, comerțul electronic a totalizat 2,05 miliarde de euro în România. La nivel european, creșterea a fost de 15% până la o valoare de 530 miliarde de euro. Țările din Europa Centrală și de Est au obținut cea mai mare creștere a vânzărilor online în 2016. Astfel, comerțul electronic în Slovacia și Estonia a crescut cu 35%, Ucraina a înregistrat o creștere de 31%, iar în Polonia și Bulgaria a crescut cu 25%.

Marea Britanie conduce topul țărilor din vestul Europei, generând anul trecut aproximativ 33% din vânzările online europene. De altfel, pe piețele mature, ponderea persoanelor care cumpără online este cea mai ridicată: 87% în Marea Britanie, 84% în Danemarca și 82% în Germania. Pentru anul curent, este anticipată menținerea ritmului de creștere pentru comerțul online la nivel european, respectiv 14%, până la o valoare de 602 miliarde de euro. Pentru România, ARMO estimează o creștere de 24%, la peste 2,5 miliarde de euro.