Comerțul online din România crește, dar este încă foarte mic în Europa

- Adrian Ungureanu
325

Shopping-ul online este o practică tot mai populară în România, iar în ultimii ani valoarea pieței a crescut constant, dar comparativ cu restul Europei, piața locală este încă foarte mică.

Potrivit datelor eCommerce Foundation, piața europeană a ajuns anul trecut la 523 de miliarde de euro, iar anul acesta va crește la 593 de miliarde de euro. Piața din România va crește și ea anul acesta, cu aproximativ 30%, dar valoarea este încă extrem de redusă comparativ cu piețele dezvoltate din Europa. Este anticipat ca piața locală să crească de la 1,8 miliarde de euro în 2016, la 2,3-2,4 miliarde de euro în acest an. Cu alte cuvinte, România reprezintă undeva la 0,3%-0,4% din piața europeană.

În România, estimăm că în anul 2017 piața de eCommerce va atinge valoarea de 2,3-2,4 miliarde euro, față de 1,8 miliarde în 2016. Cu toate acestea, suntem încă cu mult sub țări precum Marea Britanie, Germania sau Franța, unde valoarea produselor achiziționate online va depăși în 2017 suma de 157, 79 și respectiv 62 miliarde euro. La fel, țări precum Polonia sau Cehia sunt peste piața de eCommerce locală, cu valori de aproximativ 8, respectiv 3.9 miliarde euro”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, Andrei Radu, fondator și CEO GPeC.

În țările din Europa de Est, inclusiv România, valoarea medie a coșului de cumpărături se situează la aproximativ 50 euro.

Anul 2017 nu a adus schimbări majore în ceea ce privește metoda de plată preferată de români, aceștia optând în continuare în procent covârșitor pentru plata ramburs. Cu toate că numărul plăților prin cardul bancar crește, media industriei rămâne, însă, la același nivel.

Partea interesantă este că românii folosesc tot mai mult mobilul pentru cumpărăturile online. În România, în medie traficul înregistrat de pe platformele mobile a depășit numărul de vizite de pe desktop. De asemenea, tendința în cazul magazinelor importante din România este ca, într-un orizont de 3-4 ani, peste 80% dintre vizitatori să folosească telefoanele mobile sau tabletele atunci când fac cumpărături online. Preferința pentru vizitele de pe mobil se vede peste tot în lume, însă comparativ cu alte piețe din regiune, România are anumite caracteristici ce încurajează tot mai mult acest proces precum rapiditatea internetului, alături de apetitul românilor pentru cele mai noi tehnologii.