Comerțul online a crescut de 4 ori volumele curierilor în ultimii 10 ani

- Adrian Ungureanu
160

Cumpărăturile online și-au luat avânt puternic în ultimii ani, chiar și în plină criză, în 2008-2009, dar și în anii care au urmat, piața de profil locală a înregistrat creșteri de peste 20% în fiecare an.

Odată cu creșterea afacerilor retailerilor online, au crescut și afacerile companiile de curierat rapid din România. Potrivit datelor prezentate de compania de profil DPD România, comerțul online s-a dezvoltat constant în ultimii ani, influențând semnificativ industria curieratului. Astfel, volumul livrărilor efectuate de curierii DPD în prezent este de patru ori mai mare față de acum zece ani.

Factorul decisiv care a influențat această creștere este reprezentat de mutarea magazinelor în online, potrivit datelor DPD România, una dintre cele mai mari companii de curierat expres și coletărie de pe piaţa locală.

Conform informaţiilor companiei, mare parte din industriile care influenţează decisiv curieratul s-au mutat, treptat, de-a lungul anilor, și în comerţul electronic, sector care a crescut constant şi care va continua să influenţeze cel mai mult afacerile curierilor.

„Dacă în primul an de la intrarea companiei pe piața din România, în urmă cu zece ani, curierii noștri livrau lunar sub 10.000 de colete, în prezent, volumul coletelor livrate a înregistrat o creștere semnificativă, ajungând la aproape 50.000”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, Lucian Aldescu, CEO DPD România.

Mare parte a acestei evoluții se datorează migrării magazinelor fizice în online, proces care, consideră CEO-ul companiei, se va amplifica în următorii ani.

Impactul cumpărăturilor online în industria curieratului se reflectă și în numărul de kilometri parcurși zilnic de către curieri, care s-a modificat de-a lungul anilor. Astfel, în cazul DPD România, media kilometrilor parcurși de un curier într-o zi a crescut la 120 de kilometri astăzi.

Conform datelor centralizate de DPD România, în urmă cu zece ani, comerțul online reprezenta sub 15% din business-ul DPD România, cea mai mare parte a volumelor curierilor fiind generată de clienții corporate (B2B). Odată cu creșterea puternică a consumului din mediul digital, clienții magazinelor online, în special cele din zona de IT&C, fashion și home&deco, reprezintă principalul motor de creștere al volumelor de colete, generând, totodată, și circa 50% din afacerile DPD România.

Iar momentul care reflectă cel mai bine impactul major al e-commerce-ului asupra curieratului este evenimentul de vânzări Black Friday, desfăşurat, în mod tradiţional, la finalul anului. Cumulat cu vârful de livrări generat de Craciun, în lunile noiembrie-decembrie volumul de colete DPD creşte şi cu 60% faţă de restul lunilor anului.