Cine sunt românii care cumpără haine şi încălţăminte de pe internet

- Adrian Ungureanu
371

Românii încep să cumpere din ce în ce mai multe articole vestimentare de pe internet, deşi achiziţionarea acestor produse este mai complicată prin mediul online, mai ales dacă ne gândim că nu poţi proba produsele decât după ce le-ai cumpărat deja.

Potrivit reprezentanţilor retailerului Fashion Days, parte a grupului eMag, femeile continuă să fie cele care domină în topul cumpărăturilor, dar numărul bărbaţilor care cumpără haine, încălţăminte şi accesorii fashion este în creştere.

“Româncele reprezintă 65% din numărul total de cumpărători, dar am remarcat anul trecut o creştere a numărului de bărbaţi. Anul trecut, 35% din totalul comenzilor au fost plasate de bărbaţi, ceea ce înseamnă o creştere semnificativă faţă de 2015, când bărbaţi reprezentau doar 25% din totalul de cumpărători”, a explicat Andrei Chirilă, directorul de marketing al Fashion Days.

Potrivit datelor prezentate de retailerul online de articole de modă, coşul de cumpărături are o valoare medie de 340 de lei, în timp de media de produse este de 2,5 articole pe runda de cumpărături. Bucureştiul este cel mai important oraş, după numărul de comenzi, Capitala ţării fiind urmată de celelalte oraşe mari din provincie, precum Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa şi Iaşi.

Cele mai solicitate categorii de produse sunt încălţămintea urmată de îmbrăcăminte, articolele sportive şi accesoriile, în special genţile de damă.

Cât despre rezultatele financiare ale Fashion Days pe 2016, în România a atins o cifră de afaceri de 136 milioane de Lei în România, cu 29% mai mare față de anul precedent. Cumulat, veniturile Fashion Days în cele trei țări în care este prezentă (România, Bulgaria şi Ungaria) au crescut la 50,15 milioane de euro, în creştere cu 17% comparativ cu anul anterior.

Pentru 2017, nivelul investițiilor Fashion Days va crește proporțional cu evoluția procentuală plănuită pentru acest an a business-ului, de 50%.