Cerea de tablete stagneaza. Utilizatorii sunt multumiti cu ce au si nu doresc un upgrade

23

Piata tabletelor pare sa se apropie de nivelul de saturatie. Potrivit informatiilor colectate de IDC, cererea de tablete a crescut cu doar 3,9% in primele luni ale lui 2014, un procent alarmant tinand cont ca in primul trimestru al lui 2013, cererea de tablete crescuse cu 142%.

 

Cele mai afectate companii sunt Apple, detinatoarea celei mai mari cote de piata in T1 2014 (40,2%) si Amazon. Cererea pentru tabletele celor doua companii a scazut cu 16,1% (iPad), respectiv 41,7% (Kindle). Companiile care au reusit sa castige interesul distribuitorilor in trimestrul intai sunt Samsung si Lenovo. Cererea pentru tabletele Samsung a crescut cu 32%, iar cea pentru tabletele Lenovo cu 224,3%. Cu toate ca rezultatele arata impresionant in procente, cotele de piata ale tabletelor Samsung (17,5%) si Lenovo (1,3%) nu o intrec nici insumate pe cea a iPad-ului. Continua crestere a cererii pentru tablete Samsung este pusa de analisti pe seama ofertelor propuse de compania sud-coreeana. Mai exact, Samsung ii incurajeaza pe operatorii telecom sa includa o tableta la pret redus alaturi de smartphone-urile din oferte.

 

Mentionam ca cifrele din tabel reprezinta livrarile efectuate de companii si nu vanzari. Astfel, o buna parte din cele 16,4 milione de tablete iPad, livrate in T1 2014, ar putea zace prin vitrine si magazii in loc sa fie adoptate de utilizatorii finali.

 

idc-tablet-share-q1-2014

Πηγή: idc