Când fac românii cumpărături online?

- Adrian Ungureanu
129

Retailul online devine o practică din ce în ce mai obișnuită și România, magazinele online au devenit alternative tot mai atractive pentru români. Dar când fac românii cele mai multe cumpărături?

Potrivit unui studiu realizat de cei de la RTB House, pentru cumpărături online, utilizatorii sunt mai predispuși să dea click pe bannerele publicitare și să facă achiziții în zilele din timpul săptămânii, decât în weekend. Astfel, cea mai mare rată de conversie se înregistrează în zilele de marți și miercuri, iar intervalele orare pentru cele mai ridicate niveluri de vânzări sunt în a doua parte a zilei.

Studiu mai arată că obiceiurile de cumpărare ale românilor sunt similare, cu cele ale cumpărătorilor din alte țări. Utilizatorii autohtoni au dat cele mai multe click pe anunțuri și au finalizat cele mai multe achiziții în zilele de marți, cu un număr de conversii cu 73% mai mare și cu 45% mai multe click-uri decât sâmbăta. Cea mai intensă activitate a fost înregistrată seară, între orele 21 și 23 (19% din totalul conversiilor).

Preferințele cumpărătorilor monitorizate cu inteligență artificială
Comportamentul online și preferintele în materie de shopping sunt foarte dinamice și se schimbă în acord cu trendurile din tehnologie, dar și în funcție de factori externi punctuali (condiții meteo, sărbători legale, etc) și specialiștii în marketing online trebuie să fie tot timpul pregătiți și să își cunoască audiența astfel încât să poată să reacționeze mai repede la schimbările apărute și să livreze mesaje personalizate, adaptate comportamentului utilizatorului.

„Aici intră în joc si inteligența artificială. Algoritmii care învață singuri folosiți în retargetarea personalizată imită modul în care neuronii umani funcționează. Cu datele obținute, ei pot analiza campaniile 24/7 și pot reacționa la toate schimbările, indiferent cât de mici ar fi. Acest lucru oferă posibilitatea ca acțiunile de advertising să fie ajustate, în timp foarte scurt, zile, ore sau chiar minute, astfel încât să gestioneze campaniile eficient. În acest fel, poate fi exploatat la maxim potențialul de achiziție într-un mod care până acum nu era posibil“, a explicat, într-un comunicat remis redacției, Cătălin Emilian, Country Manager RTB House România și Bulgaria.