Calculatorul rămâne principalul dispozitiv de pe care românii fac cumpărături online

195

Deşi retailerii online din România, promovează tot mai mult componenta mobilă a magazinelor lor şi ne prezintă date legate de traficul generat de pe mobile, care ar depăşi traficul generat de pe PC-uri, când vine vorba de plasat comenzi, acestea din urmă rămân dispozitivele preferate.

 

Potrivit unei analize realizate de agenţia de marketing online, Today’s, în e-commerce, comenzile sunt finalizate în proporție de 70-80% de pe PC. Procentul este relativ la cât de bine este optimizat site-ul magazinului, dar și nișa pe care activează. Specialiștii Today’s au observat că românii preferă de foarte multe ori, chiar și în cazul magazinelor online, să plaseze comenzile telefonic, să întrebe de stocuri, de condițiile de livrare sau să solicite alte detalii. Astfel, aproximativ 50% din comenzi sunt telefonice, dar în acest context e foarte probabil ca informarea să fi fost derulată înainte pe telefon sau tabletă.

 

Cât despre mărcile de dispozitive, cele mai multe comenzi sunt plasate de pe telefoane iPhone sau tablete iPad. Se menține și aici o tendință observată și în preferințele de popularitate și achiziție a telefoanelor, Samsung Galaxy S6 sau Galaxy S7 urmând în acest top. Aceste modele de la Apple și Samsung sunt însă premium, cu prețuri de peste 3.000 de lei.

 

Totuși, acestea nu sunt reguli care nu se pot schimba în următorii doi ani în comerțul online local. Today’s confirmă că a observat deja pentru clienți de-ai săi cazuri în care mai mult de jumătate dintre cererile de ofertă sau contactări prin formular vin de pe dispozitive mobile.