Browserul de pe iOS 9 poate bloca mesajele publicitare enervante

14

Versiunea browserului Safari care a fost inclusa in sistemul de operare iOS 9 are suport pentru blocarea extensiilor care livreaza continut nedorit, asa cum se intampla si in cazul dispozitivelor Mac. Cu alte cuvinte, browserul poate acum sa blocheze mesajele publicitare enervante.

 

Pentru a scapa de mesajele publicitare nedorite, utilizatorii trebuie doar sa instaleze o aplicatie care sa contina extensiile Safari potrivite pentru a face toate imaginile, scripturile, cookie-urile, dar si celelalte elemente intruzive, sa dispara. Deocamdata nu este clar cum se vor supune aceste aplicatii regulilor de conduita ale Apple.

 

Acest gen de ad-blockere sunt deja disponibile pe sistemul de operare Android, asadar ideea nu este noua. Unii giganti care vand publicitate (cum este Google) nu sunt deloc multumiti de aceste mecanisme care permit utilizatorilor sa evite continutul promotional. Acum ca si Apple s-a alaturat trendului, este poisibil sa se produca pierderi mari la nivelul industriei publicitare pe acest segment, intrucat dispozitivele iOS sunt unele foarte populare. In plus, spre deosebire de servicii similare ca AdBlock, in sistemul de operare iOS s-ar putea sa nu existe un white list care sa permita, totusi, unora dintre mesajele publicitare sa treaca de filtru.

 

Ramane de vazut cum va evolua situatia, insa cu siguranta utilizatorii nu au de ce sa se planga daca nu vor mai fi deranjati de mesaje nedorite.

 

Πηγή: Engadget