BitTorrent se va concentra si pe promovarea de carti. Legal

15

BitTorrent incurajeaza autorii “sa hackereasca editarea de carti” si sa isi promoveze operele proprii pe torenti, cu lansari programate si continut care sa vizeze direct publicul tinta.

Compania nu intentioneaza sa devina editor sau distribuitor, insa crede ca poate ajuta autorii sa isi promoveze cartile intr-un mod diferit.

BitTorrent sugereaza ca autorii pot sa priveasca capitolele din carti ca si cum ar fi melodii separate de pe un album de muzica. Lansand capitolele ca si cum ar fi single-uri se creeaza un ciclu continuu inainte de lansare si cresc sansele ca opera finala sa aiba o audienta mai mare.

Anul trecut scriitorul Tim Ferriss a folosit BitTorrent pentru a-si promova cartea “Four-Hour Chef” (“Bucatar in patru ore” – trad.) dupa ce Barnes & Nobble, cel mai mare distribuitor de carti din SUA, a refuzat sa o vanda pe motiv ca este publicata pe Amazon. Campania lui Ferriss s-a dovedit un real succes, cartea ajungand sa se vanda in 250.000 de exemplare dupa ce anterior doua milioane de materiale promotionale – precum capitole ale cartii si alte lucruri suplimentare – au fost descarcate de pe BitTorrent. Ferriss a lansat gratis primul capitol al cartii, impreuna cu 680 MB de filmari de culise si a folosit sase promotii in 60 de zile. Drept rezultat, 293.936 de oameni au vizionat trailerul cartii pe YouTube, iar altii 327.555 au intrat pe site-ul autorului. Alti 880.000 de internauti au intrat pe pagina dedicata cartii pe Amazon, ceea ce a dus la vanzarea a 250.000 de bucati.

Noua modalitate este un semn si ca autorii trebuie sa aiba un rol mai mare in promovarea operelor lor in lumea digitala. De asemenea, prin parteneriatul cu Internet Archive, utilizatorii au acum acces la un milion de carti in mod legal. BitTorrent are 160 milioane de utilizatori activi luna de luna.

Efortul depus de BitTorrent este parte a dezideratului companiei de a deveni un loc legal de distributie pentru producatorii de carti, muzica sau chiar filme. Anul trecut o intelegere cu DJ Shadow a dat startul unui model in care veniturile se impart. Muzica lui DJ Shadow se distribuie gratuit insa vine la pachet cu produse inserate de publicitari, in ceea ce se cheama BitTorrent Bundle. Pe langa asta, compania a creat si un serviciu numit SoShare, care suporta trimiterea de fisiere media foarte mari si bogate, pentru a ajuta comunitatea sa colaboreze mai bine.

Πηγή: TechCrunch