Avem internet bun, dar îl folosim cum trebuie? PwC spune că nu!

- Adrian Ungureanu
315

România se bucură de una din cele mai bune infrastructuri de internet din lume, beneficiind de viteze de download pe care și americanii sau germanii sunt invidioși, dar se pare că nu folosim internetul la adevăratul lui potențial, potrivit companiei de audit PwC România.

Specialiștii companiei afirmă că statul pe Facebook și pe YouTube, pe rețelele de socializare în general, nu înseamnă că profităm cu adevărat a patra revoluție industrială, iar activitățile online ar trebui să fie mult mai diverse, atât în rândul consumatorilor, dar mai ales în rândul companiilor.

”România are un potenţial foarte mare de dezvoltare în sectorul IT, însă se clasează deocamdată pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte gradul de digitalizare”, arată analiza PwC.

România se clasează pe locul 28 în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte indicele DESI – Digital Economic and Society Index, calculat de Comisia Europeană, însă are un potenţial foarte mare de dezvoltare în acest domeniu.

„Nouă românilor ne place să ne mândrim cu vitezele excepţionale ale serviciilor noaste de bandă largă de mare viteză, cu calitatea specialiştilor IT, care sunt foarte căutaţi de către marii jucători globali din domeniul tehnologiei, şi cu invenţiile şi aplicaţiile IT lansate în România. Însă privită la nivel statistic, performanţa ţării noastre în ceea ce priveşte digitalizarea este mai degrabă modestă. Mai avem încă multe de făcut pentru a beneficia cu adevărat de a patra revoluţie industrială, cea digitală, iar analiza PwC a venit cu o serie de recomandări pentru a valorifica la maximum potenţialul ţării”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, Ionuţ Simion, Country Managing Partner, PwC România, coordonatorul acestui studiu.

Deşi performanţele României sunt excepționale cu privire la abonamentele la servicii de bandă largă de mare viteză (locul 2 în Uniunea Europeană) şi cu privire la prețul relativ raportat la venit pentru serviciile fixe de bandă largă (locul 10), ţara noastră se clasează pe locul 22 din 28 de state membre în ceea ce priveşte conectivitatea, având de recuperat în ceea ce priveşte acoperirea serviciilor de telefonie fixă de bandă largă, precum şi în ceea ce priveşte acoperirea serviciilor mobile 4G.

În ceea ce priveşte utilizarea internetului de către cetăţeni, România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană („UE”). Deși rețelele de socializare şi apelurile video sunt utilizate tot mai frecvent, românii manifestă reticenţă în ceea ce priveşte tranzacţiile şi serviciile bancare online. Astfel, doar 12% din populaţia ţării face achiziţii online, iar 90% din volumul comenzilor plasate online au fost achitate cu numerar la livrare.

Lista continuă, iar situația României digitale pare sumbră. Trebuie menționat faptul că raportul PwC România ar trebui să pună punctul pe ”i” și să facă trimitere directă la companii, la instituțiile bancare și către reprezentanții sistemului educațional român, pentru că problema nu este la consumatorul final, ci la cei care oferă servicii și care încearcă să le promoveze.

Serviciile sau produsele oferite pe internet nu vor fi tratate de consumatorul final diferit față de cele de care beneficiază în lumea reală. Calitatea serviciilor și a produselor este răsplătită sau penalizată de consumator. Consumatorii trebuie convinși să folosească anumite produse și servicii. Dacă acestea nu sunt convingătoare, atunci nici nu se vor găsi doritori!