Apple introduce reclame targetate in stream-ul iTunes Radio

29

De ceva timp deja, Apple a incercat numeroase metode care sa o ajute sa monetizeze serviciul iTunes Radio. Chiar daca Apple ofera companiilor publicitare mesaje tagetate pe continutul locat, de fapt, gigantul nu ofera si date mai amanuntite legate de aplicatiile pe care le foloseste utilizatorul pentru ca aceste date sa permita identificarea unor adrese de e-mail sau numere de telefon.

 

Totusi, se pare ca, recent, Apple a inceput sa integreze platforma de publictate iAd in serviciul iTunes Radio. Astfel, companiile de publicitate vor putea introduce mesaje targetate si in cadrul continutului audio difuzat prin streaming. Desigur, asta nu inseamna ca firmele de publicitate o sa stie totul despre utilizatori sau vor putea avea acces la date private cum sunt mesajele text sau e-mail. Totusi, probabil ca aceasta miscare va oferi companiilor de publicitate mai multe informatii despre utilizatori in general, nu cazuri particulare, intrucat datele transmise catre firme sunt anonime.

 

Sistemul pe care vrea Apple sa-l implementeze nu este foarte diferit de cel folosit de Google, de Facebook sau de utilizatorii de conturi gratuite de Spotify. Miscarea este, insa, interesanta pentru ca se pare ca Apple se foloseste de faptul ca are un volum mare de data-sharing pentru a convinge retelele media sa cumpere un serviciu TV pe care, spun zvonurile, Apple l-ar dezvolta. Ramane de vazut cum va evolua situatia.

 

Πηγή: Engadget