Apple ar fi dispusă să investească în producția de panouri OLED de la LG

- Adrian Ungureanu
185

LG a fost unul din partenerii tradiționali ai celor de la Apple până anul trecut, producând display-uri LCD pentru compania americană încă de la primul model de iPhone.

Dar cum noile tendințe din piață arată că panourile OLED sunt mult mai atractive și mult mai bune, Apple a trebuit să se reorienteze către o altă companie care ar putea să facă față atât unui ritm susținut de producție și care să producă display-uri la standardele de calitate impuse de compania americană. Singura companie care a întrunit ambele condiții a fost chiar Samsung.

Se pare, totuși, că Apple nu este foarte fericită de parteneriatul de afaceri încheiat cu cei de la Samsung, care se pregătesc să construiască cea mai mare fabrică de panouri OLED din lume, principalul motiv fiind acela de ai menține pe americani mulțumiți. Nu trebuie să uităm că Apple a oferit un contract pe o durată de 2 ani celor de la Samsung, pentru panouri OLED în valoare de 9 miliarde de dolari.

Este posibil, însă, ca Apple să nu-și prelungească înțelegerea la terminarea acestui contract, pentru că ultimele zvonuri venite chiar din Coreea de Sud anunță că Apple ar dori să investească între 1,75 și 2,6 miliarde de dolari în producția de panouri OLED de la LG, care ar putea deveni noul furnizor începând cu 2019.

Investițiile ar urma să meargă într-o fabrică a celor de la LG, numită E6, care ar fi dezvoltată cu scopul de a produce panouri OLED în exclusivitate pentru iPhone-uri.

Apple nu este singura companie dispusă să investească în liniile de producție de panouri OLED de la LG. Cei de la Google s-ar fi oferit să investească 880 de milioane de dolari într-o linie de producție de panouri OLED, în schimbul asigurării de stocuri de panouri OLED pentru telefoanele Google Pixel.

LG a confirmat propunerea celor de la Google, dar a spus că nu s-a luat nicio decizie. De ce nu a acceptat LG propunerea celor de la Google nu știe nimeni deocamdată, dar ar putea avea legătură și cu propunerea celor de la Apple, un client mult mai important pentru LG Display, decât ar putea să fie Google vreodată.