Antivirusul este aproape mort, dar inca aduce bani

18

Ai spune ca afacerea cu antivirusi va inflori mereu, avand in vedere incercarile companiilor de a atrage cat mai multi utilizatori. Brien Dye, vicepresedintele pentru securitatea informatiei din cadrul companiei Symantec a declarat pentru Wall Street Journal ca instumentele antivirus, precum suita Norton, sunt efectiv moarte, acestea abia reusind sa detecteze jumatate (45%) dintre atacurile electronice. Tot ce fac ele este sa minimizeze pagubele atunci cand infectia virtuala deja s-a instalat, explica Dye.

 

Brien Dye, cel care a inventat reclama soft-ului antivirus in anii ’80, se ocupa in prezent de dezvoltarea si vanzarea Norton Antivirus, iar acum declara ca un astfel de software lasa utilizatorii vulnerabili in fata metodelor din ce in ce mai inovative ale hackerilor, astfel ca 55% dintre atacuri nici macar nu sunt depistate.

 

Planul Symantec de a-si diversifica produsele si a le redirectiona de la protectie catre detectare si raspuns, va insemna monitorizarea scurgerilor de informatii si gestionarea eficienta a repercursiunilor create deja in urma furtului de date. Pentru utilizatori, acest plan va insemna schimbarea parolelor, pentru oameni de afaceri, incetarea accesarii conturilor si serviciilor care deja au fost afectate.

 

Drept urmare, Symantec planuieste sa vanda servicii de recuperare si instructaje pentru posibile amenintari, catre clienti. Cu toate astea, compania nu poate renunta la Norton, avand in vedere ca acest pachet antivirus aduce mai mult de 40% din castigurile totale ale companiei. Asadar, poti continua sa folosesti antivirusul, insa nu mai este cazul sa te bazezi in totalitate pe el, ci sa iei masuri de precautie. Poti sa incepi prin a nu mai da click pe tot ce zboara pe monitor.

Πηγή: the guardian