ANCOM sanctioneaza nereguli in piata serviciilor postale

15

ANCOM a comunicat astazi companiei CRX SUPORT CURIER EXPRES S.R.L., cu sediul in Bucuresti, amenda in cuantum de 10.000 de lei aplicata pentru nerespectarea obligatiilor prevazute de regimul de autorizare generala privind furnizarea serviciilor postale in ceea ce priveste furnizarea serviciului ramburs.

 

Furnizorul de servicii postale a fost sanctionat pentru ca nu a transmis catre expeditor contravaloarea rambursurilor incasate pentru trimiterile expediate prin serviciul ramburs. Serviciul ramburs este serviciul postal care are ca obiect trimiterile postale inregistrate si a carui particularitate consta in achitarea contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale de catre destinatar expeditorului prin intermediul retelei postale. Asadar, furnizorul are obligatia de a incasa, la predarea trimiterii postale, contravaloarea bunului declarata de expeditor si de a o transmite ulterior expeditorului in termenul stabilit.

 

Furnizorul CRX Suport Curier Expres S.R.L. nu se afla la prima abatere, fiind sanctionat in trecut cu avertisment pentru aceeasi contraventie. Cu ocazia aceleiasi actiuni de control, personalul de specialitate al ANCOM a constatat ca furnizorul nu a stabilit in conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale termenele de returnare a contravalorii trimiterilor postale in cazul serviciului ramburs, respectiv termenele de returnare catre expeditori a dovezilor privind predarea trimiterilor postale prin serviciul confirmare de primire. ANCOM a decis sanctionarea acestor fapte cu avertisment, dar si dispunerea de masuri in sarcina furnizorului si anume modificarea si completarea conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale in termen de 30 de zile de la comunicarea procesului verbal, astfel incat acestea sa respecte prevederile legale. 

 

“Autorizarea ca furnizor de servicii postale vine cu o serie de obligatii: trebuie sa stabilesti conditiile de calitate pe care urmeaza sa le respecte serviciile postale pe care le oferi, respectiv timpii de livrare, termenele de returnare a contravalorii rambursurilor incasate sau termenele de returnare a confirmarilor de primire catre expeditori. Acestea trebuie specificate in conditiile generale de furnizare a serviciilor postale, care au acelasi regim juridic ca al unui contract incheiat intre furnizori si utilizatori”, a precizat Cristin POPA, Directorul Directiei Executive Monitorizare si Control din cadrul ANCOM.

 

Furnizorul de servicii postale are obligatia de a prelua trimiterea postala care face obiectul serviciului ramburs numai in conditiile in care expeditorul a indicat in mod corect si complet toate datele sale de identificare. De asemenea, furnizorii de servicii postale trebuie sa stabileasca conditiile de acceptare a trimiterilor postale, respectiv regulile pe care trebuie sa le indeplineasca trimiterea postala pentru incheierea ori executarea contractului de furnizare a serviciilor postale. Aceste conditii pot privi, in cazul serviciului ramburs, printre altele, limita maxima admisa a rambursului.

 

In cursul acestui an, pentru nerespectarea obligatiilor prevazute in Regimul de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale, au mai fost sanctionati si furnizorii Total Post Mail Services, cu amenda in valoare de 5.000 de lei, iar Compania Nationala “Posta Romana” a cumulat trei amenzi a câte 5.000 de lei fiecare.