7 din 10 români din mediul urban au planuri de cumpărături de Black Friday

- Adrian Ungureanu
327

În aceea weekend va fi unul din cele mai agitate din întregul an, dacă nu cel mai agitat pentru retaileri, în condițiile în care se anunță o participare record la campaniile de reduceri de Black Friday.

Așa cum menționam și cu alte ocazii, discuția legată de cât de reale sunt sau nu reducerile de Black Friday rămâne deschisă, dar în pofida scepticismului, românii tot vor să cumpere ceva cu această ocazie.

Potrivit unui sondaj realizat de compania Blugento, furnizor de soluții ecommerce, 71% dintre românii din mediul urban intenționează să cumpere produse de Black Friday în acest an, iar 44% dintre aceştia au în plan să plătească online achiziţiile făcute.

Referitor la bugetul românilor pentru achizițiile de Black Friday, 29% au pus de-o parte între 200 și 500 de lei, 25% între 500 și 1.000 de lei, 13% între 1.000 și 1.500 de lei, iar 9% între 1.500 și 3.000 de lei.

Rezultatele studiului relevă o deschidere mai mare a românilor faţă de plăţile online, în măsura în care numărul celor care vor să achite produsele comandate online, prin card bancar, a crescut semnificativ în ultimii ani. De asemenea, încrederea românilor în această modalitate de plată este mai mare comparativ cu anii precedenți, aproape 60% dintre respondenți menționând că au încredere mai mare în plata online cu cardul în prezent, decât acum un an.

„Tot mai mulţi români înțeleg avantajele plăţilor online cu cardul. De aceea nivelul de încredere în această modalitate de plată a crescut în ultima perioadă. Este o tendinţă ce se va amplifica, sprijinită și de campaniile de susţinere a plăţilor online ale marilor magazine din comerţul electronic și de procesatorii de plăți. Chiar și așa, analizând întreaga industrie locală de ecommerce, aproximativ 50% dintre magazinele online nu au încă integrat un modul de plăţi online care să le permită clienţilor acestora să achite comezile prin Internet, cu cardul”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, Sandu Băbăşan, CEO Blugento.

Blugento sprijină magazinele online în gestionarea tranzacțiilor electronice și le propune acestora integrarea modulelor de plăți online, oferindu-le mai multe opțiuni de administrare și monitorizare a plăților online, de la Banca Transilvania, PlatiOnline.ro, EuPlatesc.ro, MobilPay.ro și PayPal.

Printre beneficiile apreciate de românii care fac plăți online cu cardul sunt: rapiditatea tranzacției online (31%), confortul plăților în sine (29%) și ușurința în folosirea sistemului de plăți (18%).

Aproape 80% dintre românii din mediul urban sunt familiarizați cu plățile online, ei folosind pentru achiziția produselor comandate pe Internet, cel puțin o dată această modalitate de plată.

Comportamentul românilor de Black Friday
Cât privește comportamentul respondenților față de produsele plătite online, 87% dintre aceștia spun că nu s-au aflat niciodată în situația de a returna produsele cumpărate de Black Friday.

43% dintre respondenți nu și-au stabilit o listă de produse pe care vor să le cumpere anul acesta de Black Friday și vor decide după ce vor analiza ofertele magazinelor. De altfel, oferta și reducerile practicate cu ocazia acestui eveniment de shopping sunt definitorii și pentru cei care au deja o listă de cumpărături (43% dintre respondenți), dar care se vor orienta în procesul de achiziție de produse în funcție de ofertele pe care le vor găsi.