51% dintre profiturile din publicitate ale Facebook provin din pietele internationale

14

Pietele internationale aduc Facebook mai multe venituri din publicitate decat piata locala. Astfel, in primul trimestru al anului 51% dintre profiturile din publicitatate ale retelei sociale proveneau de pe pietele internationale, cu Asia fiind o zona care a inregistrat cresteri semnificative.

 

Aceste date sunt primele pe care Facebook le face publice despre pietele internationale. Pana acum, gigantul retelelor sociale raporta doar cresteri procentuale pe regiuni, insa nu a oferit niciodata informatii despre imaginea de ansamblu a pietei de publicitate din afara SUA si Canada. “Urmatorul miliard de consumatori va veni din aceste tari”, a declarat unul dintre oficialii Facebook.

 

Castigurile din publicitate pentru primul trimestru au crescut cu 46% si au ajuns la 3.3 miliarde de dolari, adica reprezinta majoritate profiturilor generale pe care Facebook le intregistreaza intr-un trimestru. Profiturile din publicitate pe care reteaua sociala le obtine de pe pietele internationale se ridica la aproximativ 1.7 miliarde de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 36 de procente fata de perioada similara a anului trecut.

 

Europa are o crestere mai slaba decat Statele Unite, iar zona Asia Pacific a devenit un important punct de interes pentru Facebook datorita cresterii galopante. Profiturile provenite din publicitatea mobila (care provin in special de pe pietele in curs de dezvoltare) reprezinta mai mult de 70% din veniturile totale din publicitate pe care le obtine Facebook.

 

Gigantul retelelor sociale incearca sa ajunga pe din ce in ce mai multe piete internationale. Se depun eforturi sustinute pentru a cuceri piata din China, iar in India Facebook a inceput sa ofere finantari pentru proiecte de tip start-up. Multe dintre proiectele care pornesc in India se folosesc de Facebook ca platforma care sa asigure promovarea.

 

Pentru a se adapta la piata Indiana, Facebook a dezvoltat si o serie de sisteme specifice cum ar fi optimizarea fotografiilor si a materialelor video pentru a se potrivi mai bine cu vitezele de internet mai mici din aceasta regiune. In plus, Facebook a integrat si sisteme de “apeluri pierdute” (n.r. – sau bip-uri) in mesajele publicitare. Astfel, pentru a evita costurile, utilizatorii pot sa “dea un bip” apasand pe un mesaj publicitar de pe Facebook, apoi vor primi un apel cu informatii despre evenimente sau mesaje de la un anumit brand.

 

Mai este de notat ca Facebook planuieste sa valorifice mai mult continutul grafic si fotografiile, in speranta ca va atrage publicul tanar din toata lumea.

 

Πηγή: Reuters