4 din 10 români sunt pregătiți să profite de reducerile de Black Friday

- Adrian Ungureanu
341

Va fi o zi agitată mâine, când majoritatea retailerilor vor participa la Black Friday, încercând să-i atragă pe români cu reduceri pentru mii de produse.

Kantar Millward Brown România a făcut un sondaj în rândul românilor și a reieșit că 8 din 10 persoane au auzit de Black Friday, iar jumătate dintre aceștia au planuri să profite de reducerile din mâine și din acest weekend, pentru că vor fi retaileri care vor ține Black Friday tot weekendul. Evident, sunt și retaileri care sunt deja, de aproape o lună în Black Friday, dar nu pot fi luați în calcul, pentru că un eveniment de reduceri de o lună de zile, nu poate fi catalogat ca fiind Black Friday, pur și simplu aceștia abuzează de această denumire pentru a atrage pe potențialii cumpărători.

„Datele studiului din acest an arată că evenimentul Black Friday a dobândit o recunoaștere pe scară largă la nivelul populației României. Notorietatea evenimentului a fost susținută de participarea tot mai numeroasă din anii trecuți a comercianților și de apetitul românilor pentru reduceri”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, Mădălin Vladu, Account Director, Kantar Millward Brown România.

Studiul arată că 79% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani au auzit despre Black Friday și 45% vor să achiziționeze ceva cu ocazia evenimentului anual de reduceri. Ca și în 2016, lista de dorințe este dominată de produse din categoria electro-IT. 40% dintre respondenți doresc să cumpere un produs din categoria electrocasnice mici, iar următoarea categorie din topul preferințelor este reprezentată de televizoare (33%).

În acest an 24% dintre români doresc să cumpere telefoane mobile la preț redus. Pe lista de dorințe se află și electrocasnice mari: frigidere (20%) și mașini de spălat (17%). De asemenea, românii vor să mai cumpere, mașini de spălat, produse fashion, laptopuri, aragaze, tablete, produse pentru casă și grădină.

În rândul produselor pentru care s-a înregistrat un interes în creștere în ceea ce privește intenția de cumpărare se numără, în acest an, și produsele fashion. 16% dintre persoanele care au zis că intenționează să cumpere ceva de Black Friday au menționat această categorie, iar Fashion Days este primul magazin menționat din categoria fashion online.

Topul magazinelor
Pentru a face cumpărături de Black Friday, românii vor alege produse atât de pe rafturile magazinelor online, cât și din retailul tradițional. Primele 5 magazine care au venit în mintea respondenților atunci când au fost întrebați de unde au de gând să-și cumpere ceva de Black Friday au fost: eMAG, Altex, Flanco, Carrefour, Media Galaxy.