1 din 4 romani prefera productiile High Definition

15

SES Astra Romania anunta rezultatele studiului „Indexul consumului de televiziune in Romania” care isi propune sa creioneze obiceiurile de consum si servicii TV ale romanilor.

 

studiu_de_piata_infografic_vfIn Romania, principalul criteriu de alegere al clientilor de servicii TV, atat in ceea ce priveste tipul de conexiune, dar si furnizorul, este practic lipsa de optiuni, arata studiul „Indexul consumului de televiziune in Romania”. Cea mai mare parte dintre respondentii studiului au declarat ca au avut o singura optiune de alegere pentru furnizorul de servicii si/sau tipul de conexiune.

 

Calitatea serviciului oferit ocupa locul al doilea intre motivele alegerii unui furnizor, fiind indicat de 15% dintre intervievati. Pretul pentru serviciile TV vine abia pe locul al treilea ca importanta, mentionat de aproape 14% dintre respondenti. In ordinea importantei pentru consumator urmeaza impachetarea serviciilor telecom (TV, internet, telefonie) la un pret cat mai mic, timpul scurt de instalare sau faptul ca au fost contactati de o persoana de vanzari.

 

Un sfert (24%) dintre romanii participanti la studiu au declarat ca isi doresc sa urmareasca emisiunea/filmul sau programul preferat la calitate HD. Procentul ajunge la aproape 50% in cazul romanilor cu venituri mari. Calitatea imaginii si experienta oferita de vizionarea unui program HD sunt importante pentru alegerile viitoare: un nou furnizor de servicii TV si/sau un nou televizor.

 

Peste 84% dintre respondenti se uita zilnic la TV, arata studiul. Romanii consuma, in medie 3,3 ore de continut TV pe zi, in timpul saptamanii. In zilele de la sfarsitul saptamanii consumul de televiziune creste la aproape 4 ore. In jur de 7% dintre respondenti se uita la televizor peste 8 ore in fiecare zi (indiferent de zi), acestia fiind cei mai avizi telespectatori.